Nedávno jsem vyvolával chutě na Penrite Classic Cup, novou možnost zahrát si na Štěpána Mekvína na brněnském Masecu a jelikož já sám jsem nenašel auto v garáži (ani jsem nemohl, žádné vhodné tam zatím není), zjišťoval jsem jak to dopadlo.
Podle fotografií přijelo na okruh pár aut přímo z D1, které se nestihly předělat na závoďáky, většina však byla více či méně vyvedena v sportovním hábu, některé i speciály jsem poznal. O atmosféře psát nebudu, ta se jistě nesla ve sportmanském duchu fair play. Z pole mám informace, že se někteří neudrželi a pěkně to rozjeli. Pokud se tedy někdo na závod chystá jen tak si provětrat ráfky na gumách a vyhnat pavouky z výfuku, bude lepší nechat šampióny vyjet první, aby se startovní pole rozprostřelo po celém okruhu a všichni si zajezdili dle libosti.
Zajímal mě však i názor samotného pořadatele Penrite Classic Cupu, Martina Dundálka, proto jsem mu položil pár otázek a on je téměř všechny uzvedl (dost sportuje). Já jsem se při výslechu označil jako Z (zpátečka) a vyšetřovaný jako M (Martin), to byste ale asi poznali i bez toho. Tady jsou:
Z: Jak jsi spokojený s prvním závodem nultého ročníku?
M: S prvním ročníkem PENRITE CLASSIC CUPU jsem velmi spokojený. Vyšlo nám počasí na jedničku, lidé byli velmi příjemní a každý si přijel historicky první závod užít. Naštěstí nedošlo k žádné nehodě a vše fungovalo, jak mělo.
Z: Vyplnili se tvé očekávání? Zajezdil sis taky nebo jsi musel plnit roli organizátora?
M: Celkově beru tento ročník, jako tzv. nultý. Očekávání jsou víceméně překonaná, spíše se soustředíme na plánování dalších ročníků a velké ambice v dalších letech. Bohužel můj vůz Chevrolet Corvette C3 z roku 1970 nebyl zcela připraven, tak jsem se mohl maximálně věnovat organizaci.
(Z by se chtělo tiše škodolibě uchechtnout, ale zachová dekórum.)
Z: Co ti v paměti utkvělo nejvíc?
M: Nejvíce mě utkvělo v paměti školení jízdy na okruhu. Připravoval jsem ho do tří hodin do rána a moc jsem toho nenaspal. Celý den jsem si pak užíval spánkového deficitu.
(Z by se zase chtělo chechtat, položí však jednu z nejdůležitějších otázek)
Z: Máte tam dobré klobásy?
M: Využíváme profesionální catering přímo v areálu restaurace automotodromu. Závodníci byli velice spokojení a myslím, že se nám podařilo je kulinářsky uspokojit.
(Z si je vědomo, že nedostalo jasnou odpověď a jako správný novinář tuší, že tady se něco tají(!) Proto přitvrdí )
Z: Komu se co posralo a můžeme se mu vysmívat?
M: Toto bych raději vynechal :-)
(Trefa! Něco příšerného se určitě odehrálo. Z zjistí co a čtenářům nemilosrdně předloží pravdu. Z tuší MasecGate)
Z: Předpokládám, že další závody budou taky tak úspěšné, co chystáte na příští rok?
M: Příští rok je ještě otevřený. Naše vize je velmi ambiciózní, ale samozřejmě vše závisí na výsledcích. Mohu prozradit, že naším cílem je pořádat půldenní nebo jednodenní akce.
Z: Co je vlastně cílem PENRITE CLASSIC CUPu, jaká je tvá vize?
M: Naším cílem je vytvořit závodní prostředí pro klasické závodní vozy a veteránské vozy. Můj osobní názor je, že v České republice chybí tento typ závodů a diváckou základnu tu máme velice širokou. To pro nás znamená, že musíme maximálně zapracovat, abychom jim měli co ukázat.
(Z za rozhovor poděkovalo a podezíravě se, jako správný investigativní žurnalista, dívalo na záda odcházejícího M)