Blog o veteránech

Marlet pana Davida

Na loňském březnovém Veteránském Sosnění zaujal mě pán v bílé závodnické kombinéze, klasickou koženou kuklou a manželkou na sedadle spolujezdce svého podivného auta ještě podivnější značky. Alespoň pro mě, veteránského eléva. Marlet. Hm. Znám Martell – koňáček, znám dort Marletku, ale auto? Puzen opět neviditelnou silou odvážil jsem se k němu přihovořit a k mému podivu vůbec nebyl proti mé prosbě setkat se někdy mimo závody, v klidu, a popovídat si.

Celé léto uplynulo, veteránská sezóna v čudu a já se furt k panu Davidovi nemohl dostat. Práce, rodina, věci… znáte to. A to mě neustále srdečně zval a bez známky netrpělivosti odpovídal na mé maily rušící naplánované setkání. Vzácný člověk.

V říjnu řekl jsem si “dost!” a učinil další pokus. “Samozřejmě, není problém, přijeďte”, odpověděl pan David a mě nezbývalo než se kousnout. Poté, co jsem promarnil půlku dne v nemocnici staraje se o příbuzného jsem nezamířil do práce, abych dohnal resty, ale na mladoboleslavsko, za panem Davidem.

Začínala sychravá část podzimu a na kraj padala mlha. Naštěstí ještě za světla dorazil jsem na právě rekonstruovanou hájenku pana Davida, kam hodlá postupně ustájit svou plechovou kavalerii. No, plechovou – spíš plechovo-laminátovou.

Pan David totiž miluje tříkolové Relianty a na nich je, jak je známo, plechu poskrovnu. Marlet také neoplývá přílišným množstvím kovu, vždyť by jej to v závodech mohlo znevýhodňovat. O co tedy jde? O Triumph Herald, tedy původně. Na jeho podvozku postavili šikovní hoši epesní závodní karoserii zcela prodchnutou závodnickým duchem šedesátých let minulého století. Motor typu OHC o objemu 1,1 ccm vytvoří se dvěma karburátory o něco víc než standardních spitfajřích 66 koní. Malinkaté auto dosáhne rychlosti 148 km/h, která je víc než dostatečná na okruhy typu Sosnová, abyste se zbytečně nenudili na rovinkách. Auto se dá přitom v Anglii běžně dostupnými díly tunit na vyšší výkon. Lze vyměnit sání, provést přestavbu na DOHC, o filtrech a podobných jednoduchostech škoda mluvit. “To by pak ale mohlo být až nebezpečné, alespoň pro mé potřeby to tak vnímám” řekl mi k tomu pan David na mou otázku, zda hodlá tunění podstoupit. Na svém Marletu žádné větší zásahy neprováděl a není ani příznivcem velkých oprav, kompletních rekonstrukcí a staveb aut. “Já se chci hlavně bavit, jezdit, srážet se a pálit benzín” shrnul své motto, neboť “rekonstrukcí a oprav jsem si užil v životě až dost, Marlet není můj první veterán”. O podle toho vypadaly i další jeho kousky ve sbírce. Vším se dá jezdit, funkční byla i replika horkovzdušného stroje, u kterého mě na začátku návštěvy přivítal. Vše přitom nese oku příjemné znaky používání a patiny.

Krásně jsme si popovídali, ukázal mi své Relianty, Minervu, Sněhurku, švédský chopper a vy se můžete těšit, že vám o nich napíšu něco víc. Nejspíš na jaře.

 

 

Komentáře

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Kokořínsko po čtvrté

Letošní zimu jsme opět doufali, že pojedeme Kokořínsko historic rallye na sněhu. Organizátoři moudře posunuli termín z obvyklého začátku února blíže k jaru, kdy v poslední době je větší pravděpodobnost tuhé zimy, aby mohlo zmrznout co nejvíce kytek. Nicméně ani tentokrát se nezadařilo. Víkend před i víkend po nadělilo jak blázen, a zrovna v ten správný víkend byly teploty lehce nad nulou.

Komentáře

2. Sraz youngtimerů

Ještě pořád, pět dní po skončení srazu jsem unavený. Ještě pořád mě však uvnitř těla hřeje pomyšlení na ty báječné čtyři dny, které jsem strávil přípravou a samotným srazem. Obklopen Petrem Jirsou a Radkem Kovářem, kteří se mnou sraz organizovali, Petrovou manželkou Markétou (svatou to ženou), jeho synem Petrem a také Aničkou Pajerovou ze Spolku Orlík – Sedlec, která

Komentáře